STAP 1

Overleg: Stijl en invulling

Tijdens een eerste bespreking kijken we naar de

huidige website (indien het een vernieuwing betreft)

en naar wat de wensen zijn voor de website.

Welke stijl spreekt het meeste aan.

Welke functionaliteiten zijn belangrijk.

Uit welke onderdelen bestaat de website.

Aanvullend wordt ook de social media

strategie besproken.

STAP 2

Design schets / Wireframes

Na het eerste overleg wordt er een ruwe design schets gemaakt die middels iconen en vlakverdeling duidelijk maakt hoe de layout van de website zal worden.

Welke content komt waar een korte

uitleg over functionaliteit.

Dit wordt ook wel een wireframe genoemd.

STAP 3

Aanpassingen & Visual design

N.a.v. de wireframes worden de nodige aanpassingen doorgevoerd en een visuele presentatie gemaakt van de website.

Dit is een statische weergave van de website met dummytekst en tijdelijke afbeeldingen.

STAP 4

Samenstellen teksten volgens SEO richtlijnen

Het opstellen van goede teksten voor een website is een uitdaging. Wij helpen u graag door een aantal richtlijnen te bieden die gericht zijn op het SEO element van de website.

 

SEO betekend optimalisatie van vindbaarheid

met zoekmachines zoals Google en Bing.

Een belangrijk onderdeel hiervan is het gebruiken van de juiste kernwoorden. In de richtlijnen vind u terug hoe u deze kernwoorden in de tekst en titels het beste kunt gebruiken.

STAP 5

Afbeeldingen & Grafische elementen

Afbeeldingen werden meestal gebruikt ter ondersteuning

en verduidelijking van de tekst. Tegenwoordig is het

andersom en vormt het beeld de basis van de boodschap

en is de tekst ter verduidelijking van het beeld.

Afbeeldingen kunnen bestaan uit eigen fotografie, stock fotografie en illustraties zoals infographics en iconen.

Een sterke selectie van beeldmateriaal is essentieel

voor een goede website.

STAP 6

Presentatie website

(op testomgeving)

Als de teksten semi-definitief zijn en de keuze van beeldmateriaal is gemaakt dan wordt er op een tijdelijke testomgeving

de website opgezet.

In deze fase is de website nog niet zichtbaar voor bezoekers.

STAP 7

Testperiode en correcties

De testperiode is een kans

om een paar testgebruikers de

website te laten bezoeken en testen.

Zij zullen met een frisse

blik alles doorlopen en waardevolle

feedback geven voor verbeteringen.

STAP 8

Livegang website

Als verbeteringen en correcties zijn uitgevoerd en alle aandachtspunten zijn afgevinkt dan kan de website live.

Maak van dit moment gebruik

met een PR activiteit.
Een feestje voor klanten of een mailing.

STAP 9

Onderhoud en updates

Helaas is een website nooit helemaal af.

Er komen geregeld updates uit die o.a. beveiligingsrisico's wegnemen.

Het is daarom belangrijk een onderhoudsabonnement af te nemen zodat je hier verder geen omkijken naar hebt.

Belangrijker is om de site actueel te houden met nieuwe content. Dit komt de SEO ten goede.